diumenge, de desembre 12

Batxillers que van a escola de gestió els dissabtes

El dissabte, 11 de desembre una vintena d’alumnes de 1r, juntament amb els tres Tutors, han participat en una activitat sobre “Gestió, creativitat, iniciativa i comunicació”. S’ha desenvolupat durant set hores a les instal·lacions que el Col·legi té a Valldoreix.
Des de les 10.30 del matí i fins ben entrada la tarda els assistents han escoltat i intervingut activament en sessions impartides per professors i publicistes i han treballat en diferents tallers per grups. El seminari anava enfocat especialment a aquells que són dels Consells de Curs de cada classe, però hi podia participar el qui hi estés interessat.
En les sessions generals, s’ha tractat – des d’una perspectiva pràctica i operativa – de les claus que condueixen al millorament personal i col·lectiu, l’atenció a les necessitats de l’entorn i l’anàlisi del missatges que poden resultar més convincents.
El Prof. Xavier Triadó, de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat de Barcelona, ha presentat la ponència “Estils de direcció i la pròpia personalitat”, analitzant un cas real recollit a la pel·lícula “Brubacker” (1980). El que hi ha darrera les accions comunicatives ha estat tractat a la sessió “Comunicació persuasiva: joves que transmeten missatges, joves que reben missatges” a càrrec del Dr. Dámaso Ezpeleta, director de l’Agència “Síntoma Comunicación”, de Barcelona. El Prof. Xavier Serra s’ha ocupat de “Projectes i plans estratègics. Els líders del s. XXI”. En un ambient participatiu i col·loquial s’han desenvolupat dues sessions de treball: una centrada en l’elaboració d’un codi ètic per a alumnes de Batxillerat i l’altra dirigida a determinar objectius personals i col·lectius en aquesta etapa dels estudis pre-universitaris.
Des de 1992 existeix un “Codi deontològic de la professió docent” elaborat pel Consell Escolar de Catalunya, però encara no consta que s’hagi elaborat un document semblant per als estudiants, fet per ells mateixos. L'única cosa que s'hi assembla és el decret de Dret i Deures de l'alumnat, fet per l'Administració (veure-ho), però és més un codi de disciplina i quelcom imposat per mentenir l'ordre que no pas un autèntic Codi d'autoregolamentació i qualitat.
Activitats com aquesta, complementàries a les classes i a les iniciatives docents ordinàries, esdevenen una introducció a algunes metodologies universitàries (mètode del cas i sessions interdisciplinàries) i poden afavorir la participació responsable d’alumnes i docents per una millora en la qualitat acadèmica i de la convivència així com en la creació d’un de consens i col·laboració dins del Centre educatiu.
La propera Jornada es desenvoluparà el DS-14 (dissabte, 14 de maig de 2005).
Informació prèvia.